Vi söker säljansvarig!

Vi på Jobbentrén vill rekrytera en ny stjärna till vårt team och söker en säljansvarig på 100 % . Tycker du det låter spännande att hjälpa nyanlända komma in på arbetsmarknaden? Vill du bli en viktig länk för deras väg till integration? Sök då tjänsten hos oss på Jobbentrén!

Om Jobbentrén

Jobbentrén är ett socialt företag som gör det enkelt för företag med personalbehov att nå nyanlända talanger genom noggranna matchningar. Vi ser även till att anställningen fungerar - under hela första anställningsåret får de nyanställda ta del av Jobbentréns coachningsprogram som ger kunskap och vägledning för att 1) utvecklas på arbetsplatsen och 2) integreras i samhället.

Läs mer om Jobbentréns arbete och coachningsprogrammet här: https://www.jobbentren.se/frgor-och-svar/

Om tjänsten

Som säljansvarig på Jobbentrén är din viktigaste arbetsuppgift att bearbeta nya företag för att få dem att anställa nyanlända talanger via oss.

Det innebär:

  • Bearbetning av nya företag genom att samla in leads och ringa kallsamtal för att boka in möten

  • Säljmöten hos potentiella nya kunder

  • Samarbeta med rekryteringsteamet efter lyckad försäljning

  • Hitta nya sätt för Jobbentrén att synas på

  • Jobba med mersälj mot befintliga kunder

  • Utveckla och förbättra Jobbentréns säljstrategi och säljmaterial

  • Ansvar för CRM system

Eftersom Jobbentrén är ett litet och nystartat företag innefattar tjänsten också olika insatser i alla delar av verksamheten som att projektleda och medverka på gruppaktiviteter som vi anordnar för de nyanlända som fått jobb via oss.

Möjligheten att påverka arbetet utifrån dina egna idéer är stor.

Om dig

Vi tror att du:

Har studerat eller arbetat med B2B försäljning

Brinner för säljarbete av en samhällsnyttig tjänst/produkt  

Tycker om att arbeta med människor

Är bra på att bygga relationer

Är trygg och nyfiken på andra

Är handlingskraftig och snabblärd

Är van vid att ta egna initiativ

Triggas av utmaningar

Inte är rädd för att lyfta på telefon och ringa

Är strukturerad, noggrann och självgående

Trivs i förändring och ett jobb där den ena dagen inte är den andra lik

Behärskar svenska och engelska i tal och skrift


Det är ett plus om du:

Har erfarenhet av CRM system

Kan ett tredje språk

Har arbetat med målgruppen nyanlända tidigare

Tycker om att använda dig av sociala medier

Har erfarenhet från arbete med något praktiskt och/eller ett serviceyrke

Om anställningen

Heltid. Anställning i 6 månader med stor möjlighet till förlängning. Lön och startdatum efter överenskommelse. Arbetsplatsen är på Hälsingegatan 49 i centrala Stockholm.

Om rekryteringsprocessen

Skicka cv och personligt brev till jobb@jobbentren.se senast den 18 november. Markera ansökan med “Säljansvarig”. Vid frågor, kontakta grundare och nuvarande säljansvarig Mark Ahlenius på mark@jobbentren.se eller 070-409 54 08.